16 Ekim 2008 Perşembe

PRATİK BAKLAVA

BAKLAVALIK YUFKAYI BİDE BÖYLE DENEDİNİZMİ?
Kağıt gibi incecik açılmış olan bu baklavalık yufkalar çok pratik.Bende zamanı olmayan bayanlardan birisi olarak bu fırsatı kaçırmadım doğrusu.Sonuç mükemmeldi bu kadar beklemiyodum açıkcası...
Öncelikle yufka yapraklarının birkaçını tepsiye dizdim.(Bir kaçını dedim çünkü yapraklar çok ince olduğu için adetini kendiniz ayarlayabilirsiniz)
Yaprakların üzerine eritilmiş margarin sürdüm... (Bu işlemi sırasıyla diğer katlarada uyguladım)

Aralarına isteğe bağlı dövülmüş ceviz yada fındık serptim..(Bu işlemi sırasıyla diğer katlarada uyguladım)
Son olarak en üsteki yufka yapraklarınıda margarinle yağladım ve tepsimi önceden ısıtılmış 180 derecelik fırına sürdüm..
10-15 dakika sonra üzeri börek gibi kızarınca fırndan çıkartdım..
Tepsi ve hazırladığım şerbet ılık olunca şerbeti yufkanın üzerine döktüm.Yufka şerbetini iyice çektikten sonra baklavamız hazır.AFİYET OLSUN...

MALZEMELER:
Hazır yufka yapraklar
Eritilmiş margarin
Dövülmüş ceviz içi
Üzeri için şeker, su ve yarım limon
ile hazırladığımız şurup.

2 yorum:

hayat dedi ki...

Özlem'ciğim, baklava harika görünüyor.Ellerine emeğine sağlık.
Güzel bir hafta sonu dileklerimle sevgiler...

Bir Dilim Düş dedi ki...

Daha önce hiç baklava denememiştim ama bu çok pratikmiş bayram için denemek isterim.

Sevgiler,
Evren