28 Ekim 2008 Salı

HAVUÇLU İRMİK TATLISI

3 su bardağı süt
1 su bardağı irmik
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı ceviz içi
125 gram margarin veya tereyağı
Yarım kilo rendelenmiş havuç
Hindistan cevizi
Yapılışı:
Havuçları rendeleyin ve rendeledikten sonra 1 çay bardağı toz şekerle suyunu çekip yumuşayıncaya kadar pişirin. tereyağını tencereye koyun ve eritin. İçine irmiği ve 1 su bardağı toz şekeri ekleyin ve irmikler pembeleşince haşlanmış ve rendelenmiş havucu ve sütü ekleyin. Sürekli karıştırarak koyulaşana kadar pişirin.Ateşten alın ve içine dövülmüş cevizi ekleyin. Dökeceğiniz cam kaseyi ıslatın ve suyunu dökün. Daha sonra hazırladığınız muhallebiyi dökün ve bastırın. Soğuduğunda ters çevirin ve üzerini kremşanti ile süsleyin. Üzerine Hindistan cevizi de ekleyebilirsiniz.(Ben kek kalıbına döküp yaptım:-)



AFİYET OLSUN..

10 yorum:

Seray dedi ki...

Ellerine Sağlık hayatım. Ama bende isterim :)

Sevgiler,
Seray

Adsız dedi ki...

günaydın arkadaşım diceksinki bu saatte rüyanda benimi gördün ama hayır görmedim sadece aklıma geldin yapmış olduğun tatlı cok güzel olmuş ellerine sağlık eşim benim yaptığım yemekten başkasını yemezdi ama senin tatlını yedi.yani tatlın COK TATLI olmuş

özlem dedi ki...

teşekkür ederim canım.tabiki yaparım.Senin yaptıklarının yanında buda bişeymi arkadaşım.

özlem dedi ki...

sezencim afiyet şeker olsun bitanem...

hayat dedi ki...

Özlem'ciğim, havuç tatlısı nefis görünüyor.Ellerine sağlık canım.Randelenmiş kavrulmuş havuçlarım vardı hemen denemek istiyorum:) İnşallah seninki kadar güzel olur.
Sevgilerimi gönderiyorum canım...

Unknown dedi ki...

Ozlem'cim,
Elbette kabul ettim arkadasim.Etmezmiyim.Sadece calisiyorum ve cok yogundum bloga bakamadim bir sure.

Insallah bundan sonraki postumu onun icin yazicam:)

Cok tesekkur ederim cok incesin.
Operim.

NiNo dedi ki...

ozlemcim merhaba
ellerine saglik diyorum oncelikle
pek severim irmikli tadlari
seker hamurunu sormussun ben yurt disinda yasiyorum ama burada yok seker hamuru ben turkiyeden getirdim yazin www.pastamalzemeleri.com dan siparis vermistim etilerde akmerkeze cok yakin yeri ama onlineda alisveris yapabiliyosun kilosu 15 ytl di sanirim tavsiye ederim buranin hamuru cok iyi sevgiler

hayat dedi ki...

Günaydın Özlem'ciğim.
Sizlere güzel bir hafta diliyor ve sevgilerimi gönderiyorum...

Damak Tadı dedi ki...

Çok değişik ve nefis bir tatlı olmuş Özlem'ciğim..Ellerine sağlık canım..


Sevgiler..

Unknown dedi ki...

Ozlem naber:)yine ben.Naptin diye geldim ama biraktigim gibisin.See u soon.
Mck